Kilka lat temu nikt jeszcze nie wierzył w to, że marketing wartości, modele pomocowe, CSR, nowe typy organizacji mogą być implementowane na szeroką skalę z korzyścią dla społeczności, środowiska i biznesu. Kiedyś traktowano to jako niszę, mrzonkę, lub w najlepszym przypadku jako przykry obowiązek.
Ostatnie lata pokazały, że konsumenci są coraz bardziej świadomi i wymagający, coraz bardziej cenią sobie kwestie ekologiczne, slow life i odpowiedzialne w wykonaniu marek. Wielu przedsiębiorców globalnie odpowiada na te potrzeby. W Polsce jesteśmy na początku tej drogi, ale tendencje zmian odwrotu od galopującego konsumpcjonizmu na rzecz zrównoważonej konsumpcji zaczynają być coraz bardziej widoczne.
Przedsiębiorcy powinni mieć świadomość tych zmian, powinni rozpocząć proces zmiany swoich organizacji, tak by sprostać oczekiwaniom rynku. Jeśli będą z tym zwlekać zbyt długo, może okazać się że jest dla nich już za późno. Jest wiele sposobów na to, aby Twoja firma mogła zmieniać świat na lepsze, nie rezygnując przy tym z dochodów i rozwoju – inni już to robią, dlaczego Ty jeszcze nie?