Może się wydawać, że Digital Signage to na tyle nowoczesny nośnik informacji, że inwestując w niego odniesiemy z pewnością sukces. Niestety, żyjemy w czasach nadpodaży contentu. Nawet jeśli przyciągniemy uwagę użytkownika to powinniśmy wiedzieć w jaki sposób tę uwagę utrzymać naszymi treściami. Skuteczność treści nie zależy bowiem od nośnika, ale od odpowiedniej strategii oraz wzięcia pod uwagę kilku istotnych zasadach.
Korzyści jakie oferuje nam Digital Signage
Digital Signage daje nam ogromne możliwości przeniesienia w przestrzeń offline’ową działań, które znamy z online’u. Możliwość zbierania danych, personalizacja przekazu, działanie w czasie rzeczywistym. Wszystkie te aspekty oferują nam właśnie te nowoczesne nośniki. Reklama na nich zaczyna przypominać sceny z filmów sci-fi. Dziś co prawda na szczęście nikt nie musi przeszczepiać sobie gałek ocznych, jak w Raporcie Mniejszości, ale już rozpoznanie płci, wieku, upodobań zakupowych, zachowań w sklepie, czas przebywania w nim – jest w pełni możliwe.
Content na Digital Signage
W związku z możliwościami, które oferują nam nowoczesne nośniki informacji, tworzenie contentu na nie powinno być uwarunkowane przez kilka elementów:
- Strategia – oczywiście jak każde działania komunikacyjne i marketingowe zacząć należy od strategii. Digital Signage bez odpowiednich celów i poznania grupy odbiorców nie spełni pokładanych w nim nadziei. Nośnik ten musi być dopasowany do potrzeb firmy, jak i jej klientów.
- Personalizacja – dogłębne poznanie odbiorców sprawi, że będziemy w stanie tworzyć wysoko spersonalizowany content, czyli taki jakiego oczekują nasi odbiorcy. Na nośnikach Digital Signage możemy wyświetlać treści pasujące do wieku i płci danego klienta, dzięki umieszczeniu specjalnych kamer w ich otoczeniu. Jeśli dany konsument jest zapisany do naszego programu lojalnościowego, możemy proponować mu produkty komplementarne do kupionych wcześniej, możemy także prowadzić klienta przez spersonalizowaną ścieżkę zakupową, jak w świecie online. Jeśli konsument kupił np. buty, na wyświetlaczach Digital Signage możemy zaproponować mu środki do impregnacji obuwia. A to tylko niektóre przykłady personalizacji przekazu.
- Kontekst – z personalizacją łączy się odpowiedni kontekst. Nośniki Digital Signage umożliwiają wyświetlanie treści dopasowanych do odpowiedniej sytuacji. Na dworze zimno i śnieg? Kawiarnia może promować rozgrzewające napoje. A może właśnie zaczął padać deszcz? Na nośniku może wyświetlać się promocja na parasole lub kurtki przeciwdeszczowe. Dzięki zadbaniu o odpowiedni kontekst znacznie łatwiej zmotywować klientów do zakupu.
- Atrakcyjny przekaz – warto pamiętać, że treści wyświetlane na nośnikach Digital Signage to bardzo atrakcyjna forma przekazu, którą można wykorzystać na wiele sposobów. Dzięki DS można prezentować miejsca czy produkty, które jeszcze nie istnieją w rzeczywistym świecie. Tak chociażby odbywały się prezentacje przestrzeni sprzedażowej w warszawskim wieżowcu Warsaw Spire, gdy budynek nie miał jeszcze nawet fundamentów.
To tylko część z niektórych zasad i korzyści jakie marketerzy mogą odnieść dzięki Digital Signage. Warto przyjrzeć się uważniej tym możliwościom i zastanowić się czy nie wprowadzić tych nowoczesnych nośników w strategię marketingową w 2019 r. W końcu przekaz dynamiczny jest 10-razy bardziej skuteczny niż statyczny.