Blog

7 narzędzi copywritera

7 narzędzi dla copywritera, które ulepszą każdą treść

Nie wiesz, od czego zacząć swój tekst? Wciąż ulegasz klątwie wiedzy i używasz branżowego żargonu? A może nie jesteś pewna/pewien czy Twoja treść wpisuje się w potrzeby odbiorcy? W każdej z tych sytuacji (i w wielu innych) możesz skorzystać z szeregu narzędzi. Pozwolą Ci one zoptymalizować tworzone przez Ciebie treści.

Skuteczny tytuł

Mówi się, że najtrudniej jest zacząć. Zatem zacznijmy… od początku 😀 Jak stworzyć tytuł idealny? Taki, który przyciągnie uwagę, będzie odpowiedzią na najczęściej wyszukiwane przez internautów zapytania i zawierał będzie frazy kluczowe? Oto narzędzia, które Ci to ułatwią:

1. Portent Idea Generator

Po skorzystaniu z tego narzędzia być możesz będziesz zastanawiał/a się, po co Ci coś tak banalnego. Ten generator pomysłów działa na zasadzie szablonów. Zatem po wpisaniu danego tematu, o którym piszesz, wyświetli Ci propozycję tytułu, który niestety nie zawsze będzie pasował do podejmowanego tematu.

Niemniej szablony mają to do siebie, że są sprawdzone i dobrze oddziałują na odbiorców. Dodatkowo możesz na jeden temat otrzymać wiele propozycji tytułów. Któryś z nich może być trafiony. Ja traktuję to narzędzie jako rozgrzewkę i inspirację przed stworzeniem ostatecznej wersji tytułu. Narzędzie jest bezpłatne, niestety proponowane tytuły otrzymujemy tylko w języku angielskim.

2. Answer The Public

W kontekście tego. co napisałam powyżej Answer the Public wydaje się znacznie bardziej użytecznym narzędziem. Po wpisaniu do narzędzia słowa kluczowego generowany jest, w formie graficznego wykresu, zestaw powiązanych fraz. Są to najczęściej wpisywane przez internautów zapytania.

Dzięki czemu otrzymujesz gotowe podpowiedzi tematów, na które warto pisać, a zarazem gotowe brzmienie tytułu (a przynajmniej frazy, którą w tytule warto użyć). Co ważne narzędzie działa w języku polskim — wystarczy wybrać odpowiedni kraj i język w wewnętrznej wyszukiwarce. W bezpłatnej wersji liczba wyszukiwań jest niestety ograniczona do jednej dziennie.

3. Headline Studio

Jeśli masz wątpliwości czy Twój tytuł na pewno jest trafiony, warto sięgnąć po jeden z wielu narzędzi do analizowania nagłówków. Headline Studio oceni ogólną jakość nagłówka, jego potencjał do udostępnienia w mediach społecznościowych, czy też wartość SEO. Zmieniając brzmienie nagłówka w ramach narzędzia, możesz zwiększać jego skuteczność, by zbliżyć się do 100 pkt. Niestety narzędzie działa tylko w języku angielskim i jeśli będziesz potrzebował/a więcej podpowiedzi niż jedna trzeba będzie za nie zapłacić.

Prosty przekaz

Każdy z nas czasem ulega klątwie wiedzy, bądź… niewiedzy. Niektórzy w swoich tekstach mają problem z dostrzeżeniem brakującego przecinka, niewłaściwej konstrukcji albo zbyt skomplikowanego słownictwa. Wtedy warto sięgnąć po poniższe narzędzia:

4. Language Tool

To narzędzie nie zastąpi rzetelnej znajomości zasad języka polskiego, ale wesprze proces tworzenia treści. Dzięki niemu możesz wyłapać błędy stylistyczne i interpunkcyjne, których czytając swój tekst, możesz nie zauważyć.

Narzędzie ma zarówno wersję bezpłatną, jak i płatną. Ta druga może Ci się przydać jeśli tworzysz dużo treści. Co ważne z wersji premium możesz zrezygnować po każdym okresie rozliczeniowym.

5. Jasnopis

To genialne w swej prostocie narzędzie. Wrzucasz w nie tekst i analizujesz. W odpowiedzi otrzymujesz instrukcję, które słowa są zbyt skomplikowane, a które fragmenty tekstu niejasne. Im prościej tym lepiej — tak najczęściej mówi się o tekstach, które mają być opublikowane w internecie. Zatem Jasnopis uratuje Cię przed niejedną próbą skomplikowania tekstu.

Wsparcie sztucznej inteligencji

Coraz częściej w copywritingu korzysta się ze wsparcia ze strony sztucznej inteligencji. Być może niedługo AI zastąpi twórców treści. Na razie jednak brakuje jej nieco wyobraźni. Dlatego wykorzystajmy ten czas, by korzystać z jej umiejętności analizy i optymalizacji treści.

6. Contadu

To polska “platforma pozwalająca na planowanie, zarządzanie i optymalizację dużych ilości treści” – tak brzmi opis jej twórców. W praktyce pozwala na naprawdę wiele. Dzięki wykorzystaniu wielkich zbiorów danych platforma daje rekomendacje dotyczące tego, jak poprawić skuteczność odbioru publikowanych treści. Dodatkowo umożliwia analizę konkurencji, zarządzanie zadaniami, planowanie czy też kreuje gotowe klastry tematyczne i podpowiada wartościowe słowa kluczowe.

Żeby przekonać się o możliwościach narzędzia, możesz skorzystać z 30-dnioego okresu próbnego. Po tym czasie dostęp do narzędzia jest płatny.

7. Rytr

To jeden z wielu generatorów treści. Sztuczna inteligencja samodzielnie analizuje treści i informacje dostępne na dany temat w sieci. Następnie tworzy unikatowy tekst.  Może Ci on służyć jako inspiracja przy tworzeniu materiału bądź gotowy fragment tekstu. Rytr pomaga w tworzeniu zoptymalizowanych maili, wpisów na bloga, postów do mediów społecznościowych czy landing page’y.

Narzędzie ma wersję bezpłatną, jednak aby z niej korzystać, trzeba się zarejestrować.

Miłego testowania!