O sztucznej inteligencji w content marketingu na FORUM IAB 2018

Content marketing, aby był skuteczny powinien strategicznie czerpać z dostępnych na rynku narzędzi. Nowe technologie, a zwłaszcza sztuczna inteligencja, są w tym zakresie coraz bardziej przydatne. Ale i niebezpieczne. Czy AI zastąpi w content marketingu człowieka? Czy też odpowiednio wykorzystana wspomoże go w efektywnych działaniach?

Na te pytania odpowiadałam podczas tegorocznego FORUM IAB. Już po raz drugi miałam przyjemność wystąpić na jednej z najważniejszych konferencji marketingowych w kraju, poruszając temat, który z pewnością niejednemu twórcy contentu spędza sen z powiek.

Jak obecnie wyglądają relacje pomiędzy człowiekiem a sztuczną inteligencją?

  • Do 2021 roku wydatki firm na rozwój i wdrożenie systemów sztucznej inteligencji wyniosą w skali globalnej 200 mld dolarów (Źródło: Deloitte),
  • 47 proc. zawodów w USA i 35 proc. w Wielkiej Brytanii może paść ofiarą automatyzacji w ciągu 20-30 lat (źródło: BBC),
  • Roboty są w stanie zastąpić 16 proc. pracujących osób do 2025 roku (źródło: Deloitte),
  • Jeden algorytm zastąpił 200 pracowników Zalando.

Czy Ciebie również może zastąpić robot? Sprawdź w specjalnej wyszukiwarce, która oblicza prawdopodobieństwo zastąpienia przez sztuczną inteligencję pracowników wykonujących poszczególne zawody.

 

Chcesz wiedzieć więcej na ten temat? Przeczytaj artykuł, który napisałam dla Gazety Wyborczej.